vendre a través de les xarxes socials



Tinc més de 10 anys d'experiència en el màrqueting online. 
He treballat i venut directament a través de les xarxes socials per a diverses empreses grans, petites, públiques i privades de diferents sectors com: 
moda, marques de roba, il · luminació led, elearning, banca, viatges, allotjament, casaments, bellesa, editorials, material d'oficina, RRHH, treball, tecnologia, hostaleria, àmbit legal , productes KM 0, esdeveniments, electrònica, eròtics, etc. 

En la meva experiència he venut i venc a xarxes socials, al principi a Myspace, per exemple, i ara en cadascuna de les plataformes que van naixent: Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Blocs, Apps mòbil, etc. 
*el llibre i el film "Els homes que no estimaven les dones"
va ser un dels primers fenòmens a les xarxes socials, en parlaven a blogs especialitzats i es va fer el tradicional "boca orella" a través d'internet, siguent així una de les sagues més venudes de la història. 

Es poden aconseguir vendes directes i indirectes, i sempre s'augmenta gairebé al doble les visites a les websites i botigues online, gràcies a la comunicació en xarxes socials. 

Sempre que es creï un pla d'acció determinat, segons els objectius a mitg i llarg plaç,  i es dugui a terme amb tenacitat i seguint les mateixes estratègies fonamentals del màrqueting offline: 

A. Analitzant el sector. 
B. Anàlisi de la competència 
C. Estudi del target: adaptant el missatge, segmentant target, 
D. Pla d'accions directes segons objectius a mitjà i llarg termini. 

I sempre comunicar la marca, empresa, producte i servei, i els seus valors afegits com una veritable oportunitat i avantatge per a la  vida dels públics, 
de manera propera, personalitzada, transparent i humana. 



Només cal adaptar-se al canal i saber com es poden dir les coses i quines coses es poden dir aquí, segons els hàbits de la teva target i tendències socials i culturals del moment. 

*Per exemple, si vols que el teu "tweet" amb l'oferta d'un dels teus productes tingui èxit, el millor és publicar-lo sobre les 16h de dimarts a dijous, i adjuntant un "hastag" que estigui de moda en aquest moment, a la zona que vulguis vendre . 

Si vols que el teu Newsletter tingui més obertures i a més tingui vendes directes el millor és enviar-lo els dimarts a primera hora si és a nivell internacional, i si és local o nacional al mitg dia.

Aquestes idees sorgeixen de l'experiència i l'anàlisi i el coneixement dels hàbits i tendències de cada moment i circunstància, tant a nivell local, nacional com internacional, cosa més fàcil gràcies a l'accés que es te avui en dia a la informació global i a l'efecte papallona de Internet, que com  tot es pot aprofitar de bona manera.

Judith Díaz Garcés
Lutxana art *
@lutxana
www.lutxana.org
lutxana@lutxana.org

+ info:
Grup de Linkedin "Redes Sociales y gestinón cultural"
¿Y tú que opinas?¿Las redes sociales venden?