Com fan les marques concursos a les xarxes socials?
Primer s'han de tenir clars els objectius que volem aconseguir al fer un concurs i perquè el volem fer a través de les xarxes socials.
L'objectiu generalment més habitual és donar a conèixer un nou producte i per fidelitzar nom de marca.
Les xarxes socials son eines que ofereixen un efecte amplificador a nivell global de una informació i de manera gratuïta .
Els anunciants semblen decantar-se per la immediatesa de Twitter, les xarxes de moda en cada moment, com és el cas ara de Instagram i la xarxa de xarxes: Facebook, on gairebé tothom te un perfil creat, i fa servir també més gent i més variada, siguent així la xarxa que actualment encara aconsegueix més èxit en la comunicació online de social media, i per tant adient per captar participants pel teu concurs.
1. Selecció del tipus de concurs:
En funció de l'objectiu els anunciants i de l'anàlisi del teu públic objectiu:
- Sortejos , si busquem aconseguir nous seguidors o incrementar la seva llista d'adreces de correu, per fer servir després a l'envianment periòdic de Newsletter.
- Cupons i ofertes , si el seu objectiu és crear vendes de manera immediata.
- Concursos on els participants competeixen amb un material creat per ells , per generar engagement , concursos de fotos, amb hastag #, continguts textuals, videos, etc, que també generaràn contingut específic del tema entorn a la marca i així es deixarà rastre ideal per pujar el posicionament SEO natural de la web que es desitji potenciar.
2. Decidir quin serà el premi:
El premi haurà d'estar relacionada amb el negoci de l'anunciant per crear awareness i que l'usuari no oblidi a l'empresa després del concurs, i suficientment interessant per que la gent s'engresqui a participar i a votar.
3. Configuració del concurs:
+ Un enllaç ha de conduir a una pàgina web bàsica (landingpage) amb un formulari de registre també simple, amb un camp per introduir l'adreça de correu electrònic i un botó per entrar.
Per concursos de creació de material propi per part dels usuaris les marques poden incloure un camp de càrrega .
És recomanable incloure en la pàgina també botons per compartir el concurs en xarxes socials .
5. Promoció del concurs:
Durant el temps que duri: que ha antecedir al creixement orgànic gràcies als participants que comparteixin els enllaços .
Alguns mitjans són:
- mailing
- xarxes socials
- banners
- anuncis a Twitter
- anuncis a Facebook
- Google Adsense
- anuncis gratis (loquo)
- foros
- blogs especialitzats
- registre del concurs en pàgines de concursos en línia, com Easypromos, etc.
6. Monitoritzar el concurs:
Veure en què millorar ha eines com:
- Google Alerts: seguiment de les mencions al teu concurs a internet.
- Wishpond campaign reporting: que ofereix informació en temps real sobre visites , entrades i bounce rate , i l'eina de monitorització de xarxes socials.
- Hootsuite: configura el seguiment de hashtags , mencions i retweets.
- Google Analythics: implementat a la landingpage, per fer seguiment dels cliks, entrades, visites i registres.
7. Entrega del premi: fidelització de participants.
- Un cop el concurs ha acabat, es publica l'entrega del premi al guanyador/a..
- Cal continuar amb la promoció a Twitter, Facebook, Instagram, etc; i donar a conèixer a la xarxa social al guanyador.
8. Seguiment comunicació creant més expectativa:
- Comunicar els plans de crear nous concursos en el futur per mantenir els participants interessats.
- Enviar un correu electrònic personalitzat als usuaris que no han guanyat per convertir-los en clients reals.
Tweets Win: adjudica premis de forma aleatòria entre seguidors que retuitegen un text.
Twitrand
ITwett2Win: permet crear concursos de fins a tres preguntes.
MySort: que serveix per fer sortejos sense moltes condicions.
font:
http://www.prnoticias.com/index.php/marketing/1129/20124128
http://doovive.com/5-herramientas-gratis-concursos-twitter/