18.5.13

per què serveix un bon disseny?

La imatge del teu projecte ha de  comunicar-se amb el teu públic directament, ha d'agradar, i alhora solucionar alguna necessitat d'aquestes persones, clau bàsica del marketing.

La imatge de marca, producte, servei, es comunica directament amb les persones, amb paraules i/o imatges, i haurà de transmetre tot allò que vols comunicar en un instant.
*logotip per a cafè a Andorra: muntanya, neu i creps.

Un bon disseny de marca, un bon logotip, una bona imatge corporativa ha de servir fonamentalment per reflectir els valors afegits que vols comunicar amb els teus productes i serveis, i diferenciar-te de altres propostes, competència, etc. 

Pensa que cada dia consumim milions d'imatges, colors, dissenys, que ens estàn transmetent milions de missatges, al carrer, als diaris, a la tele, a casa, a la feina...tot allò que consumim te una imatge i la del teu projecte ha de cridar l'atenció i diferenciar-se de la resta de manera original.

Per tenir una bona imatge corporativa el primer es dissenyar un bon logotip que haurà de mostrar i solucionar les següents necessitats comunicatives:
*canviar el color i/o la forma a alguna cosa coneguda pot esdevenir una bona imatge corporativa
  • Primer: mostrar el nom de marca i/o icona que us identifiqui gràficament.
  • Segon: definir de manera directa i clarament la idea del vostre projecte.
  • Tercer: diferenciar de la resta de projectes i sobretot de la competència.
  • Quart: definir una imatge adaptada al vostre Target objectiu. 
  • Cinc: poder aplicar aquesta imatge tant a mitjans offline i online.
  • Sis: t'ha d'agradar força, per que l'hauràs de defensar i t'identificar.

*S'haurà d'analitzar el teu sector i competència a nivell local i internacional per seguir la mateixa línia de la resta o fer alguna diferenciadora i personalitzada.


Aplicacions Offline i Online:

OFFLINE
  • Tarjeta de visita
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.


  • Cartelleria, flyers, presentacions.
  • Papereria.
  • Packaging.
  • Interiors locals.
  • Vehicles.
  • Roba, textil.
  • Merchandissing 3D: xapes, gorres, bolígrafs, imans, etc.


ONLINE
  • Web.
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.


  • Web mòbil i tàctil.
  • Botiga online.
  • Anunis online per paraules clau. SEM.
  • Perfils xarxes socials.

  • Mailing & Newsletter.
*Newsletter aplicant imatge corporativa

  • Firma email.
  • Presentacions digitals.


PREGUNTES PER REALITZAR UNA BONA IMATGE CORPORATIVA


1. Consideres el teu projecte vital o tranquil /relaxat?

2. Vols que el teu projecte passi desapercebut o vols que impacti la teva presència?

3. Vols arriscar?

4. Preferiries una targeta amb moltes lletres o amb poques? 
¿T’agrada la dita: menys és més?



6. Quin és l'Idioma del teu target?
Català / Castellà / Anglès. Local / Internacional.


7.Triaries una tipografia contundent o més bé discreta?


8. Amb quina gamma de colors s’identifica més el teu projecte?


9. Preferiries una silueta rectangular i llisa o amb alguna forma orgànica?

10. Vols que les lletres segueixin un ordre normal d’escriptura o que formin algun dibuix?


@lutxana
#imatgecorporativa
#dissenygrafic
#dissenyweb
#socialmedia
#marketing