La imatge del teu projecte ha de comunicar-se amb el teu públic directament, ha d'agradar, i alhora solucionar alguna necessitat d'aquestes persones, clau bàsica del marketing.
La imatge de marca, producte, servei, es comunica directament amb les persones, amb paraules i/o imatges, i haurà de transmetre tot allò que vols comunicar en un instant.
*logotip per a cafè a Andorra: muntanya, neu i creps.
Un bon disseny de marca, un bon logotip, una bona imatge corporativa ha de servir fonamentalment per reflectir els valors afegits que vols comunicar amb els teus productes i serveis, i diferenciar-te de altres propostes, competència, etc.
Pensa que cada dia consumim milions d'imatges, colors, dissenys, que ens estàn transmetent milions de missatges, al carrer, als diaris, a la tele, a casa, a la feina...tot allò que consumim te una imatge i la del teu projecte ha de cridar l'atenció i diferenciar-se de la resta de manera original.
Pensa que cada dia consumim milions d'imatges, colors, dissenys, que ens estàn transmetent milions de missatges, al carrer, als diaris, a la tele, a casa, a la feina...tot allò que consumim te una imatge i la del teu projecte ha de cridar l'atenció i diferenciar-se de la resta de manera original.
Per tenir una bona imatge corporativa el primer es dissenyar un bon logotip que haurà de mostrar i solucionar les següents necessitats comunicatives:
*canviar el color i/o la forma a alguna cosa coneguda pot esdevenir una bona imatge corporativa
- Primer: mostrar el nom de marca i/o icona que us identifiqui gràficament.
- Segon: definir de manera directa i clarament la idea del vostre projecte.
- Tercer: diferenciar de la resta de projectes i sobretot de la competència.
- Quart: definir una imatge adaptada al vostre Target objectiu.
- Cinc: poder aplicar aquesta imatge tant a mitjans offline i online.
- Sis: t'ha d'agradar força, per que l'hauràs de defensar i t'identificar.
*S'haurà d'analitzar el teu sector i competència a nivell local i internacional per seguir la mateixa línia de la resta o fer alguna diferenciadora i personalitzada.
Aplicacions Offline i Online:
OFFLINE
- Tarjeta de visita
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.
- Cartelleria, flyers, presentacions.
- Papereria.
- Packaging.
- Interiors locals.
- Vehicles.
- Roba, textil.
- Merchandissing 3D: xapes, gorres, bolígrafs, imans, etc.
ONLINE
- Web.
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.
web per www.papeleriasegarra.com
- Web mòbil i tàctil.
- Botiga online.
- Anunis online per paraules clau. SEM.
- Perfils xarxes socials.
- Mailing & Newsletter.
*Newsletter aplicant imatge corporativa
- Firma email.
- Presentacions digitals.
PREGUNTES PER REALITZAR UNA BONA IMATGE CORPORATIVA
1. Consideres el teu projecte vital o tranquil /relaxat?
2. Vols que el teu projecte passi desapercebut o vols que impacti la teva presència?
3. Vols arriscar?
4. Preferiries una targeta amb moltes lletres o amb poques?
¿T’agrada la dita: menys és més?
6. Quin és l'Idioma del teu target?
Català / Castellà / Anglès. Local / Internacional.
7.Triaries una tipografia contundent o més bé discreta?
8. Amb quina gamma de colors s’identifica més el teu projecte?
9. Preferiries una silueta rectangular i llisa o amb alguna forma orgànica?
10. Vols que les lletres segueixin un ordre normal d’escriptura o que formin algun dibuix?
+ info www.lutxana.org
@lutxana
#imatgecorporativa
#dissenygrafic
#dissenyweb
#socialmedia
#marketing