com fer un concurs a les xarxes socials


Com fan les marques concursos a les xarxes socials?

Primer s'han de tenir clars els objectius que volem aconseguir al fer un concurs i perquè el volem fer a través de les xarxes socials.

L'objectiu generalment més habitual és donar a conèixer un nou producte i per fidelitzar nom de marca.

Les xarxes socials son eines que ofereixen un efecte amplificador a nivell global de una informació i de manera gratuïta .

Els anunciants semblen decantar-se per la immediatesa de Twitter, les xarxes de moda en cada moment, com és el cas ara de Instagram i la xarxa de xarxes: Facebook, on gairebé tothom te un perfil creat, i fa servir també més gent i més variada, siguent així la xarxa que actualment encara aconsegueix més èxit en la comunicació online de social media, i per tant adient per captar participants pel teu concurs.

1. Selecció del tipus de concurs:

En funció de l'objectiu els anunciants i de l'anàlisi del teu públic objectiu:

  • Sortejos , si busquem aconseguir nous seguidors o incrementar la seva llista d'adreces de correu,  per fer servir després a l'envianment periòdic de Newsletter.
  • Cupons i ofertes , si el seu objectiu és crear vendes de manera immediata.
  • Concursos on els participants competeixen amb un material creat per ells , per generar engagement , concursos de fotos, amb hastag #, continguts textuals, videos, etc, que també generaràn contingut específic del tema entorn a la marca i així es deixarà rastre ideal per pujar el posicionament SEO natural de la web que es desitji potenciar.

2. Decidir quin serà el premi:

El premi haurà d'estar relacionada amb el negoci de l'anunciant per crear awareness i que l'usuari no oblidi a l'empresa després del concurs, i suficientment interessant per que la gent s'engresqui a participar i a votar.

3. Configuració del concurs:

Creant un tweet hastag # especial amb una descripció simple però atractiva i mostrant una fotografia del premi .

+ Un enllaç ha de conduir a una pàgina web bàsica (landingpage) amb un formulari de registre també simple, amb un camp per introduir l'adreça de correu electrònic i un botó per entrar.

Per concursos de creació de material propi per part dels usuaris les marques poden incloure un camp de càrrega .
És recomanable incloure en la pàgina també botons per compartir el concurs en xarxes socials .

5.  Promoció del concurs:

Durant el temps que duri: que ha antecedir al creixement orgànic gràcies als participants que comparteixin els enllaços .

Alguns mitjans són:

  • mailing
  • xarxes socials
  • banners
  • anuncis a Twitter
  • anuncis a Facebook
  • Google Adsense
  • anuncis gratis (loquo)
  • foros
  • blogs especialitzats
  • registre del concurs en pàgines de concursos en línia, com Easypromos, etc.


6.  Monitoritzar el concurs:

Veure en què millorar ha eines com:
  • Google Alerts: seguiment de les mencions al teu concurs a internet.
  • Wishpond campaign reporting: que ofereix informació en temps real sobre visites , entrades i bounce rate , i l'eina de monitorització de xarxes socials.
  • Hootsuite: configura el seguiment de hashtags , mencions i retweets.
  • Google Analythics: implementat a la landingpage, per fer seguiment dels cliks, entrades, visites i registres.
7. Entrega del premi: fidelització de participants.
  • Un cop el concurs ha acabat, es publica l'entrega del premi al  guanyador/a..
  • Cal continuar amb la promoció a Twitter, Facebook, Instagram, etc;  i donar a conèixer a la xarxa social al guanyador.
8. Seguiment comunicació creant més expectativa:
  • Comunicar els plans de crear nous concursos en el futur per mantenir els participants interessats.
  • Enviar un correu electrònic personalitzat als usuaris que no han guanyat per convertir-los en clients reals.
Eines:

Tweets Win: adjudica premis de forma aleatòria entre seguidors que retuitegen un text.
Twitrand
ITwett2Win: permet crear concursos de fins a tres preguntes.
MySort: que serveix per fer sortejos sense moltes condicions.

font:
http://www.prnoticias.com/index.php/marketing/1129/20124128
http://doovive.com/5-herramientas-gratis-concursos-twitter/