31.5.13

vendre a través de les xarxes socials



Tinc més de 10 anys d'experiència en el màrqueting online. 
He treballat i venut directament a través de les xarxes socials per a diverses empreses grans, petites, públiques i privades de diferents sectors com: 
moda, marques de roba, il · luminació led, elearning, banca, viatges, allotjament, casaments, bellesa, editorials, material d'oficina, RRHH, treball, tecnologia, hostaleria, àmbit legal , productes KM 0, esdeveniments, electrònica, eròtics, etc. 

En la meva experiència he venut i venc a xarxes socials, al principi a Myspace, per exemple, i ara en cadascuna de les plataformes que van naixent: Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Blocs, Apps mòbil, etc. 
*el llibre i el film "Els homes que no estimaven les dones"
va ser un dels primers fenòmens a les xarxes socials, en parlaven a blogs especialitzats i es va fer el tradicional "boca orella" a través d'internet, siguent així una de les sagues més venudes de la història. 

Es poden aconseguir vendes directes i indirectes, i sempre s'augmenta gairebé al doble les visites a les websites i botigues online, gràcies a la comunicació en xarxes socials. 

Sempre que es creï un pla d'acció determinat, segons els objectius a mitg i llarg plaç,  i es dugui a terme amb tenacitat i seguint les mateixes estratègies fonamentals del màrqueting offline: 

A. Analitzant el sector. 
B. Anàlisi de la competència 
C. Estudi del target: adaptant el missatge, segmentant target, 
D. Pla d'accions directes segons objectius a mitjà i llarg termini. 

I sempre comunicar la marca, empresa, producte i servei, i els seus valors afegits com una veritable oportunitat i avantatge per a la  vida dels públics, 
de manera propera, personalitzada, transparent i humana. 



Només cal adaptar-se al canal i saber com es poden dir les coses i quines coses es poden dir aquí, segons els hàbits de la teva target i tendències socials i culturals del moment. 

*Per exemple, si vols que el teu "tweet" amb l'oferta d'un dels teus productes tingui èxit, el millor és publicar-lo sobre les 16h de dimarts a dijous, i adjuntant un "hastag" que estigui de moda en aquest moment, a la zona que vulguis vendre . 

Si vols que el teu Newsletter tingui més obertures i a més tingui vendes directes el millor és enviar-lo els dimarts a primera hora si és a nivell internacional, i si és local o nacional al mitg dia.

Aquestes idees sorgeixen de l'experiència i l'anàlisi i el coneixement dels hàbits i tendències de cada moment i circunstància, tant a nivell local, nacional com internacional, cosa més fàcil gràcies a l'accés que es te avui en dia a la informació global i a l'efecte papallona de Internet, que com  tot es pot aprofitar de bona manera.

Judith Díaz Garcés
Lutxana art *
@lutxana
www.lutxana.org
lutxana@lutxana.org

+ info:
Grup de Linkedin "Redes Sociales y gestinón cultural"
¿Y tú que opinas?¿Las redes sociales venden?

27.5.13

t'espero l'1 d juny

Documento sin título
*FES CLICK AQUÍ>

*
video art / animacions / i.lustració  lutxana art*
www.lutxana.org

18.5.13

per què serveix un bon disseny?

La imatge del teu projecte ha de  comunicar-se amb el teu públic directament, ha d'agradar, i alhora solucionar alguna necessitat d'aquestes persones, clau bàsica del marketing.

La imatge de marca, producte, servei, es comunica directament amb les persones, amb paraules i/o imatges, i haurà de transmetre tot allò que vols comunicar en un instant.
*logotip per a cafè a Andorra: muntanya, neu i creps.

Un bon disseny de marca, un bon logotip, una bona imatge corporativa ha de servir fonamentalment per reflectir els valors afegits que vols comunicar amb els teus productes i serveis, i diferenciar-te de altres propostes, competència, etc. 

Pensa que cada dia consumim milions d'imatges, colors, dissenys, que ens estàn transmetent milions de missatges, al carrer, als diaris, a la tele, a casa, a la feina...tot allò que consumim te una imatge i la del teu projecte ha de cridar l'atenció i diferenciar-se de la resta de manera original.

Per tenir una bona imatge corporativa el primer es dissenyar un bon logotip que haurà de mostrar i solucionar les següents necessitats comunicatives:
*canviar el color i/o la forma a alguna cosa coneguda pot esdevenir una bona imatge corporativa
  • Primer: mostrar el nom de marca i/o icona que us identifiqui gràficament.
  • Segon: definir de manera directa i clarament la idea del vostre projecte.
  • Tercer: diferenciar de la resta de projectes i sobretot de la competència.
  • Quart: definir una imatge adaptada al vostre Target objectiu. 
  • Cinc: poder aplicar aquesta imatge tant a mitjans offline i online.
  • Sis: t'ha d'agradar força, per que l'hauràs de defensar i t'identificar.

*S'haurà d'analitzar el teu sector i competència a nivell local i internacional per seguir la mateixa línia de la resta o fer alguna diferenciadora i personalitzada.


Aplicacions Offline i Online:

OFFLINE
  • Tarjeta de visita
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.


  • Cartelleria, flyers, presentacions.
  • Papereria.
  • Packaging.
  • Interiors locals.
  • Vehicles.
  • Roba, textil.
  • Merchandissing 3D: xapes, gorres, bolígrafs, imans, etc.


ONLINE
  • Web.
És molt important que sigui original i que et diferencii de la resta.


  • Web mòbil i tàctil.
  • Botiga online.
  • Anunis online per paraules clau. SEM.
  • Perfils xarxes socials.

  • Mailing & Newsletter.
*Newsletter aplicant imatge corporativa

  • Firma email.
  • Presentacions digitals.


PREGUNTES PER REALITZAR UNA BONA IMATGE CORPORATIVA


1. Consideres el teu projecte vital o tranquil /relaxat?

2. Vols que el teu projecte passi desapercebut o vols que impacti la teva presència?

3. Vols arriscar?

4. Preferiries una targeta amb moltes lletres o amb poques? 
¿T’agrada la dita: menys és més?



6. Quin és l'Idioma del teu target?
Català / Castellà / Anglès. Local / Internacional.


7.Triaries una tipografia contundent o més bé discreta?


8. Amb quina gamma de colors s’identifica més el teu projecte?


9. Preferiries una silueta rectangular i llisa o amb alguna forma orgànica?

10. Vols que les lletres segueixin un ordre normal d’escriptura o que formin algun dibuix?


@lutxana
#imatgecorporativa
#dissenygrafic
#dissenyweb
#socialmedia
#marketing

14.5.13

avantatges del social media


AVANTATGES
  • Arribar al públic objectiu d'una manera ràpida ia un cost relativament baix.
  • Conèixer i investigar el que les persones opinen de la marca.
  • Ajuden a augmentar la visibilitat de la marca per l'abast que tenen.
  • Comunica els beneficis dels productes o serveis, així com també, donen a conèixer les activitats de l'empresa en l'àmbit social.
  • Poder respondre d'una manera ràpida els comentaris o opinions dels clients.
  • Comunicar-te amb el personal de la teva empresa. Les xarxes socials són útils no només per connectar amb el client, sinó també amb la pròpia gent de l'empresa.
  • Generar Més Trànsit cap al lloc web de l'empresa. Si l'empresa té un lloc web, tenir presència a les xarxes socials augmenta el trànsit web cap al lloc.
  • Posicionar Millor el lloc web. 
  • Tenir presència a Facebook, Twitter i Youtube posiciona millor el teu lloc web per la quantitat d'enllaços externs des de les xarxes socials cap al lloc web.
  • Més Presència als cercadors: 
  • actualment Google està indexant les pàgines de Facebook, i si el teu negoci té una, aquesta apareixerà en els resultats de les cerques amb Google. Per això és molt important que si tens una pàgina a Facebook, tinguis la URL de vanitat, no saps que és?, No importa, en el meu proper article vaig a comptar a prop del que significa tenir una URL de vanitat.
  • baix cost energètic: no imprimeixes, no transport, no crees productes que no son biodegradables, disseny verd, eficiència energètica.

*la tasca més difícil per a qualsevol companyia consisteix a adquirir i fidelitzar una gran base de clients.

Mitjançant l’ús d’Internet i els efectes de la publicitat per correu electrònic, els esforços de comunicació negoci-a-client aconsegueixen molt més impacte real i directe. 

El màrqueting viral és una tècnica que impulsa un producte servei específic entre el públic de manera natural i evolucionada, transparent i cordial, repercutint a les xarxes s’aconsegueix el públic s’identifiqui amb el producte / marca / servei i a més de consumir-ho ho recomani “boca a boca” de forma positiva

+ info:

@lutxana
#socialmedia

4.5.13

com fer un bon reportatge fotogràfic artístic

Fer fotografies no només és qüestió de tècnica i teoria, de conèixer be la teva càmera, de la velocitat de disparar que permet, l'has de mimar, i fer-la servir, per saber les seves possibilitats i treure'n el millor profit.


fotografia artística de boda*

Així us presento un seguit de consells que us poden donar aquest punt creatiu a les vostres fotografies creatives, i marcar una diferència, que arribats en aquest punt en el que les càmeres són tan bones, que només varia la capacitat de la fotògrafa de captar allò màgic que no pot captar un altre:

1. Objecte vertical i/o paisatge horitzontal.

El primer a l'hora de fer una fotografia artistica és pensar què és allò que vols retratar, un objecte únic, pot ser una persona, o qualsevol cosa, un arbre, una flor, un animal, una muntanya, o més be és un paisatge, el paisatge pot estar definit per un espai buit, o un camp, o una serralada, o potser moltes persones a un concert, o a la platja, etc.

persona i objecte vertical*

paisatge horitzontal*

Si la foto retrata una unitat és millor fer la foto vertical, i si és un paisatge horitzontal.

2. Llum del dia, més natural.

La millor llum per fer fotografies és la del sol,  a un lloc on no hi hagi res que faci ombres, ja que desprèn la mateixa quantitat de llum a tots els punts de la imatge, cosa que la fa més natural i real.
Si fas fotografies amb flash o llum artificial veuràs que surten punts de llum destacats, per això, si no domines aquest tipus de fotografia solen sortir poc naturals.

llum natural un dia gris*

Si no vols massa llum i vols una imatge més tènue, dons fes la foto a un exterior on no hi doni directament el sol o un dia núvol, on la llum sigui més fluixa.

llum artificial*

La llum artificial es mesura per que dongui el % necessari de llum a tots els punts i faci l'efecte natural, que potser en interiors o segons quins plànols privats no es poden efectuar al aire lliure.

3. La composició: canvia el punt de vista.

Si vols que el teu reportatge sigui original o be fas fotografies a alguna cosa original i/o desconeguda, o be la mires d'una manera diferent, cosa fàcil, perquè cada persona mirem diferent.

Així que quan algú veu a alguna persona pensa una cosa i un altre un altre, dons la cosa està en reflectir en la fotografia allò que penses d'aquella imatge que capturaràs.

canvi de perspectiva*


Pensa en el conjunt de la imatge, el fons, i els objectes que composaràn la imatge. Ha de conjugar-se color, forma, i perspectiva, per que tot tingui una coherència per a l'espectador final.

conjunt*

4. Pots jugar amb el moviment:

El moviment que es pugui produir al nostre voltant pot afegir a la imatge drama, i crear un centre d'interès. Per aconseguir capturar hauràs d'utilitzar velocitats d'obturació baixes, tancar el diafragma per contrarestar la llum.

foto en moviment*
5. Jugar amb la profunditat de camp:
Utilitza la major profunditat de camp que es pugui, sobretot per la fotografia paisatgística, mantenint nítida tota la foto, has de tancar tot el que puguis el diafragma de l'objectiu de la teva càmera.
És interessant i d'ajuda fer servir un trípode o recolçar la càmera en algún punt.

profunditat de camp*


6. Jugar amb el enfocament:
Amb el joc amb la profunditat pots practicar també l'enfocament o desenfocament d'objectes.

enfocament detall*

7. Pots jugar amb les diferents perspectives, punts de vista, plans:

  • plà general
En retrat, aquest és el pla en què apareix tot el cos, o tot l'objecte a capturar.
Aquest és el pla més llunyà que podem prendre. 
  • plà americà o 3/4
El nom de pla americà ve de les pel · lícules de gènere Western. 
El pla americà talla el protagonista aproximadament a l'altura del genoll o per la cuixa. 
És ideal per enquadrar en la fotografia a diverses persones i objectes interactuant.


  • plà mitjà
El pla mig cobreix fins a la cintura, recollint la línia de tall entre el melic fins a gairebé l'entrecuix. En cas d'estar assegut el protagonista, la tolerància baixa fins a aproximadament la meitat de la cuixa.
És adequat per moda i  per mostrar la realitat entre dos subjectes, com en el cas de les entrevistes.


  • plà mitg curt
El pla mitjà curt, també conegut com a pla de bust o primer pla gran, recull el cos des del cap fins a la meitat del pit.
Aquest pla ens permet aïllar en la fotografia una sola figura dins d'un requadre, descontextualizándola del seu entorn per concentrar en ella la màxima atenció.

  • primer plà
El Primer pla recull el rostre i les espatlles.
Aquest tipus de pla es correspon amb una distància íntima, ja que serveix per mostrar confidència i intimitat respecte al personatge.


  • primeríssim primer plà
El Primeríssim primer pla capta el rostre des de la base del mentó fins a la punta del seu cap, o el detall d'alguna part del cos, objecte, etc; i així s'aconsegueix també dotar de gran significat a la imatge.


  • plà detall
El Pla detall en el retrat recull una petita part del cos, i d'objectes, on es concentra la màxima capacitat expressiva, i  s'intensifica la imatge per la distància mínima que hi ha entre la càmera i l'objecte, permetent emfatitzar el detall que volem ressaltar.



Jugar amb la fotografia és màgic i apassionant, sempre hi ha coses per captar, de una i mil maneres. 

#reportatge-fotogràfic
@lutxana